Blogiarkisto

22 joulukuuta 2012

Cosplay gallup


GALLUP COSPLAYN HARRASTAJILLE!

01. Mitä hahmoja olet cossannut? Missä?
Tampere Kuplii 2009 - Sanji -One Piece (kaappicossi, mut tunnistettava)
Animecon 2009  - L -Death Note (Lolita puvussa ja tämäkin siitä kun halusin kokeilla jtn uutta)
Tsukicon 2009 - Sasori no Danna -Naruto (Ensimmäinen alusta alkaen tehty cossi)
Tampere kuplii 2010 - Kairi - Kingdom Hearts (Koulupuku versio) ja Sasori no Danna -Naruto
Tracon 2010 - Kyo Sohma -Fruits Basket (casual vaatteet) ja Gaara -Naruto (Casual vaatteet)
Tsukicon 2010 - Monkey D. Luffy -One Piece (oli ihan pirun kylmä siellä rännässä)
Finncon-Animecon 2011 - Kuchiki Rukia -Bleach (Shinigami, koulupuku ja mafia versio)
Tracon 2011 - Hanatarou Yamada -Bleach, jonka vaihdoin Rukiaan loppupäiväksi
Tsukicon 2011 - ei muisti kuvaa-
Desucon Frostbite 2012 - Portgas D. Rouge - One Piece (suoraan sanoen fail XD) ja Orihime Inoue - Bleach (shinigami versio)
Tampere kuplii 2012 - Yukio Okumura -Ao no Exorcist (lapsi versio) ja Orihime Inoue -Bleach (koulupuku)
Tracon 2012 - Witch -L4D ja Namine Ritsu -UTAU (koulupuku versio)


02. Mikä on sinusta parhain pukusi? Miksi?
Hmmmmh.. Varmaan Sasori, koska silloin cosplay innostukseni oli vasta alussa ja siten innostuneisuuteni oli yli 100% ja Akatsuki -viitta/kaapu oli ensimmäinen cosplay asuni.


03. Entä huonoin? Miksi?
Ehkä Portgas D. Rouge, koska asua ei teoreettisesti ollut ollenkaan...eli täysi FAIL, mut hahmon ihanuuden takia oli vain pakko leikkiä peruukin kanssa XD


04. Mitkä ovat tulevat cossiasusi? Kuinka pitkälle olet niitä jo työstänyt ja missä meinaat cossata?
Portgas D. Rouge ja tällä kertaa aion tehdä kaikki tarvittavat. Uusi peruukkikin on.
Orihime Inouen koulupuvun teen kokonaan, jakkua myödän ja updateen rusetin ja hameen. Jakun kaavat olenkin saanut tehtyä ja uusi peruukki on <3
Shura Kirigakure, peruukki on. Mitään muuta ei xD
Ja onhan muitakin cosseja, mutta nuo kiinnostavat tällä hetkellä kaikista eniten XD


05. Millä tavoin valitset cossihahmosi?
Aika paljon valitsen hahmon sen mukaan, onko hän suosikki hahmoni ja minkälaiset vaatteita hän pitää (helppo itse tehdä ym). ja yleensä luonteen mukaan. Orihime Inoue on ainoa hahmo, jota vihaan ja inhoan. Häntä on vain niin kiva cossata, koska Suomesta ei vielä vuosi sitten löytynyt montakaan Orihimen cossaajaa. Ja nykyään valitsen hahmoni mieluiten naishahmoista, koska mies crossiin tarvittava bindaaminen on minulle hieman ahdistava ja rintani eivät halua tulla toimeen bindauksen kanssa XD


06. Mikä oli ensimmäisen conisi?
Tsukicon 2008, olin aloittanut elokuussa amiksessa ja siellä tutustuin tyyppeihin, jotka johdattelivat minut paremmin japanin ja cosplayn maailmaan. Tsukicon oli sopivasti juuri siinä tulossa ja päätettiin mennä sinne... Ja ihastuin valtavasti kaikkiin niihin asuihin. Etenkin valtaisa Bleachin Arrancar -ryhmä teki minuun vaikutuksen.

07. Miten löysit cosplayn?
Kohteessa 06. selitin XD
Eli Tsukicon 2008 oleva Bleach Arrancar ryhmä teki minuun vaikutuksen ja halusin olla osana tuota ihanaa cosplayta.


08. Tykkäätkö cossata "in character" ?

Paljoa ei tarvitse cossata, koska hahmo jota cossaan, on yleensä samanluonteinen kuin minä itse. En ole senkään vertaa 'näyttelijä' etten osaa näytellä hiljaista ja vakavamielistä hahmoa. Eli toisin sanoen olen välillä ''in character'' ja välillä täysin ''out character''

YLEISTÄ
(x) Teen itse pukuni
() Teetätän pukuni
( ) Äiti tekee pukuni
( ) Kaverini tekee pukuni
(x) joskus lainattu/ostettu kaverilta jotain tai ko. kaveri tehnyt jonkun osan jos ei itse ole ehtinyt/osannut/tms.
() Kaveri auttaa puvun tekemisessä, mutta muuten teen itse
(x) Ostan joitain osia kirpputorilta/kaupasta
(x) Ostan peruukkini ebaysta/amazonista tms.
( ) Ostan peruukkini punanaamiosta/pilailupuodista tms.
(x) Olen ammatiltani pukuompelija (löl, päässy vaan ammatti-nimikkeeseen ''Tekstiili artesaani'' juuri ja juuri XD)
(x) Tykkään ompelusta
( ) Tykkään tehdä proppeja
( ) Teetätän propit
( ) Iskä tekee propit
( ) Kaveri tekee propit
(x) Teen itse proppini
( ) Osaan muokata peruukkeja
(x) Käytän omia hiuksia cosseissa (vain jos rahatilanne ei anna hankkia peruukkeja)
(x) Minulla menee paljon rahaa cossaamiseen
(x) Kiertelen säännöllisesti kirppareita josko löytäisin jotain cosseihin
(x) Tykkään osallistua ryhmäcosseihin
( ) Tykkään nauraa fail-cossaajille
( ) Olen omasta mielestäni parhain cossaaja
( ) En kuuntele muiden mielipiteitä
( ) ...sillä olen aina oikeassa
( ) Minun tekniikkani ovat ainoat oikeat
( ) ...muut ovat fail
(x) En voi tulla coniin fail-cossiasussa
(x) ...jätän mieluummin cossaamatta
( ) Läskit ei saisi harrastaa cosplayta!
( ) Mitä laihempi sitä parempi
( ) Olen laihduttanut cossia varten
( ) Tykkään huomautella viattomille ohikulkijoille heidän pukunsa huonoudesta
( ) ...ja antaa vinkkejä ja kritiikkiä vaikka sitä ei ole minulta edes pyydetty
( ) Cossaan vain sellaisia hahmoja joilla on mahdollisimman monimutkainen ja vaikea puku
( ) En cossaa missään nimessä massasarjoista!
( ) Ne jotka cossaa massasarjoista tai liian yksinkertaista hahmoja ovat fail-cossaajia
( ) Kuljen nenä pystyssä conissa
( ) En voi edes jutella fail-cossaajien kanssa
( ) ...ettei minua vain leimattaisi failiksi
(x) Kaverinikin ovat hyviä cossaajia
( ) ...mutta minä olen parempi
( ) Photoshoppaan cossikuviani rankalla kädellä ennen nettiin laittoa
( ) Mitä kalliimpi metrihinta kankaalla niin sitä laadukkaampaa se on eli parempaa cossiin
(x) Käytän lähes kaikki rahani cosplayihin
( ) ...joten ei ole paljoa rahaa ostaa ruokaa joka on hyvä juttu cossien kannalta
( ) Aloitan mahdollisimman aikaisin tekemään pukua

CONIT
(x) Minusta on kiva tutustua uusiin ihmisiin coneissa
(x) ...olen saanutkin paljon tuttuja coneista
( ) Olen välillä vähän ujo tullakseni puhumaan kenellekään
(x) Porukassa olen puheliaampi
(x) Rasittaa jos myyntipöydillä on kauhea ryysis
(x) Ostelen paljon tavaraa coneista
(x) Olen käynyt laulamassa karaokea conissa
(x) Olen osallistunut cossikisaan
( ) ...ja päässyt palkintosijoille
(x) Olen osallistunut paneeliin
( ) Olen aloittanut jonkun jutun johon olen saanut paljon ihmisiä mukaan, esim. letka tms.
(x) Coniruokavalioni on yleensä tosi epäterveellinen
(x) ...hesemättöä, karkkia, limsaa, pockyja yms.
(x) On kiva jos minusta tullaan ottamaan kuvia
(x) Tykkään käydä napsimassa muista kuvia
( ) Olen coneissa yleensä yksin enimmäkseen
( ) ...kun minulla ei ole muita samanhenkisiä kavereita
(x) Olen coneissa yleensä n. 2-6 ihmisen porukassa
( ) Olen coneissa aina isommassa porukassa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti